Eftersom världen inte gick under 2012...

...så tänkte jag att jag kan sammanfatta vad som faktiskt hände 2012!
 
I mitt liv alltså. Okej.
 
Januari
Efter julledigheten (alltså julen 2011 då haha) åkte jag tillbaka till mitt andra hem hos familjen i Bromma där jag jobbade som barnflicka. Jag tog hand om sjuka barn i två veckor och gick på museer med barnen. Jag väntade och väntade på att dansterminen skulle börja. Gick på Anna Ihlis releaseparty på Debaser Slussen med bror min och kämpade mot hemlängtan.
 
Februari
Kände mig ensam i storstaden. Barnen blev sjuka igen i hosta och feber och smittade både mig och föräldrarna. Dansen hade äntligen börjat igen och jag dansade så mycket jag orkade. Jag och min värdmamma gick ut och åt och såg Dirty Dancing på Chinateatern och jag lämnade in min ansökan till Dans- och Cirkushögskolan. Lillan började både prata och räkna mer och mer och snödropparna började slå ut i Stockholm.
 
Mars
Mars var en kaos-månad. Den började med vinterkräksjuka och jag låg utslagen i flera dagar isolerad nere i min källare. Längtade hem så jag blev galen. Jag och min kusin skrev Mensas IQ-test på Östra Real och kom med i Mensa båda två. Lillan testade mina gränser och mitt tålamod var i botten. Fick nässelutslag som spred sig över hela kroppen och jag åkte till närakuten och fick kortison och en halsflussdiagnos. Tog 16 tabletter om dagen och mådde inte alls bra. Barnen blev också sjuka och jag fick ta hand om både dem och mig själv. Fick en spiral insatt och halvdog av smärta för att den tydligen satt fel i flera veckor innan jag fick den borttagen igen. Gick rakt in i väggen (inte konstigt med tanke på allt som hände).
 
April
Sade upp mig från jobbet pga utbrändhet och hemlängtan. Ett svårt beslut! Jobbade ett par veckor till under uppsägningstiden. Under den tiden blev det ännu ett besök på närakuten, vilket resulterade i en luftrörskatarrdiagnos och hostmedicin med morfin. Flyttade ifrån min fina älskade värdfamilj. Och våren kom äntligen!
 
Maj
Bosatte mig först hemma i en vecka, sen hos kusinerna i Farsta och sen hos brorsan i Hässelby medan jag dansade klart vårterminen på Danscenter. Mina vita converse, de enda skor jag hade med mig till Stockholm, blev stulna (ja jag är fortfarande bitter). Hälsade på värdfamiljen. Hälsade på kusinerna. Gjorde audition till DOCH och blev nekad efter första audition. När terminen på Danscenter tog slut flyttade jag hem till Dalarna och spenderade mycket tid hemma med familjen och hos min dåvarande pojkvän. Sökte sommarjobb och gjorde ingenting. Blev vegetarian och saknade dansen.
 
Juni
Hade ett riktigt långtråkigt liv. Det hände INGENTING. Pluggade inte, jobbade inte, tränade inte. Blev singel efter ett ganska långt förhållande. Försökte fundera ut vad jag vill med mitt liv och hittade information på internet om Broadway Dance Center.
 
Juli
Kunde inte släppa tanken på Broadway Dance Center och bestämde mig för att jag MÅSTE dit. Hade tråkigt och längtade bort. Slutade vara vegetarian. Moster och bror kom och hälsade på. Fick paniksyndrom-diagnos och började i KBT. Serverade på ett dop och festade med mina vänner. Åkte till sommarstugan och tog det lugnt, och började träna på riktigt och äta rätt.
 
Augusti
Klarade mig igenom min KBT-behandling med goda resultat och fortsatte träna och skriva upp allt jag åt. Åkte och hälsade på syrran med familj i vackra Ängskär. Jag njöt av de få soltimmar vi fick och klagade över regnet. Jag började dansa med gruppen Sway på MDG Dansstudio och saknade Danscenter. Började skriva ut blanketter för ansökan till BDC.
 
September
Åkte på Ålandskryssning med mamma och lillebror. Sökte alla möjliga jobb och började gå ner i vikt. Fixade nytt pass och bilder till min ansökan till BDC. Försökte fördriva tiden medan jag funderade över framtiden. Deppade över hur värdelöst allt var, men började sen på kursen "Unga till arbete" genom arbetsförmedlingen och träffade mycket nytt folk.
 
Oktober
Fyllde 20. Vårat köksskåp trillade ner, haha. Festade. Första snön kom. Fortsatte gå kursen varje vardag och sprang 3 km varje morgon. Dansade vidare med Sway. Tränade, tränade, tränade och skrev upp allt jag åt.Gick en streetdance-workshop med Julia Sjönneby och längtade efter New York och BDC. Blev sjuk igen med hosta och förkylning.
 
November
Gick klart kursen och började vikariera inom förskolan. Nådde äntligen min målvikt! Fick psykbryt på alla papper och blanketter och allt som hade med ansökan att göra, men fixade till slut hälsointyg  och allt annat och skickade äntligen in min ansökan till BDC. Det blev vinter på riktigt med massor av snö. Festade med vänner och myste hemma.
 
December
Blev medlem på gymmet och tränade så mycket jag bara orkade men fuskade med maten från lucia och fram till nyår. FY! Julpysslade, såg på julkalendern och myste, sådär som det ska vara i december...och KOM IN PÅ BROADWAY DANCE CENTER! Jobbade på dagis när det behövdes. Överlevde "Jordens undergång". Dansade på julshowerna på Lindberghallen och firade jul både hos mamma och pappa. Fick halsfluss efter jul men blev frisk till nyår. Myste järnet, festade järnet med fina vänner både på juldagen och nyår.
 
 
Sammanfattningsvis kan man ju säga att året kunde ha varit ENORMT mycket bättre, haha! Det var det sämsta året på mycket länge, och mars var en riktig mardrömsmånad! Året bjöd på sjukdomar, utbrändhet, panikångest, arbetslöshet, uttråkning... dock får man se till det positiva: Jag nådde äntligen min målvikt och jag kom fan in på fucking Broadway Dance Center där jag börjar i februari! (Om jag får visum haha.) År 2012 var bara uppvärmning inför 2013 och 2013 ska bli mitt år! Året har börjat med en bakisdag i mjukiskläder men från och med imorgon: Full fart framåt!

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marja

Jag vet ju inte hur du såg ut innan men du ser ju jättefin ut nu! Hur gick du ner i vikt?
Grattis till intagningen, lycka till i NYC!!
/M

2013-01-17 @ 18:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0