Poäng till mig!

Har kämpat mig igenom två veckor till trots hemlängtan och sånt, och insett att det är inte så farligt egentligen.
Ställningen just nu i matchen Lisa - Hemlängtan: 1-0!

Idag har jag fått känna på vardagslivet som småbarnsförälder på riktigt också. Började 07.30 med att ge barnen frukost. Lillan ville ha smörgås när jag ville ha det, och mjölk och flingor när lillgrabben ville ha det. Fast sen blev hon arg när jag hällde på mjölk, hon ville nämligen ha mjölk och flingor med honung fast utan mjölk. Alltså cornflakes med honung på... visst visst... slutade med att hon mest drack juice. Sen var det det gamla vanliga med att:

-hitta rena kläder och lyckas krångla på dem på barnen,
-lokalisera tandborstar och få grabben att borsta samtidigt som han spelar dator och ser på tv,
-försöka hindra lillan från att äta för mycket tandkräm,
-torka spilld mjölk i soffan,
-försöka komma underfund med vilka ytterkläder som är lagom varma när det är varmt men blåser,
-klä på spaghettibarn som sprattlar,
-leta på alla nappar, snuttisar, nallar och dockor som ska följa med till förskolan,
-försöka bestämma hur vi ska ta oss dit idag,
-dra en Bobby Car i snöre som lillan styr åt helt fel håll och försöka få barnen att turas om att åka och gå,
-lämna väskor och saker och barn, skriva upp när man ska hämta, och gå hem.

Sen hade jag några lugna timmar som jag tillbringade framför datorn, ätandes godis... eheheh. Sen åt jag lunch, och sen hämtade jag barnen vid 3. Vi spelade lite bandy ute på gatan, och sen mötte de några kompisar som vi följde med till lekparken. Sen ttillbringade vi 20 minuter minst med att gå 200 meter hem. "Jag orkaaaaaaaar inteeeeee gååååååååå....." Men till slut gick det. Lagade middag och de åt ovanligt bra, sen "diskade" lillan lite (hällde vatten överallt), vi såg på barnteve tills den tog slut och sen gjorde jag välling och nattade barnen för första gången. Väldigt mysigt faktiskt, vi läste Monsterboken tills de somnade. Grabben var lite fundersam på varför jag skulle lägga dem, men jag sa att de inte var tvugna att somna direkt, att vi kunde läsa tills pappan kom hem om de ville. Vilket inte blev aktuellt för de somnade båda två som stockar. Och nu har pappan kommit hem och jag är ledig, nu ska jag hoppa in i duschen!

Kram!



Kommentarer
Postat av: sabina

duktiga du!! :D

2012-03-22 @ 23:01:07
URL: http://sabinasbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0