Mirena

Hello.
Sorry att jag inte skrev något igår, men jag låg här hemma i sängen och halvdog av smärta efter att ha fått en spiral insatt.

Hade fått veta av BM att det kunde "kännas lite" och därför tagit en voltaren och två alvedon innan jag åkte till UM. Hade även läst på internet (dum som jag är) där folk skrivit att det var den värsta smärtan de nånsin känt osv, så jag kan ju säga att jag var ganska nervös. Men det var inte så farligt.

Efteråt frågade BM 157 gånger om hur jag kände mig. "Bra!" svarade jag, drack lite vatten och kände mig nöjd. Och sen blev jag tydligen väldigt blek helt plötsligt. Så BM la mig ner på en brits och så fick jag ligga där en stund, lite skakis och så, som man kan bli, men mådde helt okej. "Molar det nåt?" frågade hon, men det gjorde det inte, så jag tänkte att jahapp, det var ju enkelt. När hon inte längre var orolig att jag skulle svimma fick jag gå, satte mig i väntrummet och såg på tv en stund för att vara säker på att det skulle vara lugnt. Och då började det mola i magen. Ont!

Efter en stund gick jag ändå till tunnelbanan, för så jävla ont gjorde det faktiskt inte. Satte mig, åkte några stationer, och sen slog det till... Jag fick så jävla förbannat ont i magen! Fyfanfyfanfyfanfyfan. Till slut orkade jag inte sitta still, ställde mig upp och tyckte det hjälpte lite. Kom fram till Alvik, bytte till Nockebybanan där jag också stod upp för att det skulle vara uthärdligt överhuvudtaget. Fick ondare och ondare, började svettas, mådde mer och mer illa, och till slut blev jag matt i hela kroppen, kändes som ett blodtrycksfall eller nåt. Så då fick jag sätta mig ner ändå för att inte svimma. ONTONTONTONT. Lyckades ta mig hem och ner till min säng där jag låg resten av kvällen och vred mig i kramper tills jag kunde ta mer medicin och somna. Fy faaaan! Inte kul!

Idag har jag dock inte lika ont! Tabletter hjälper idag i alla fall, haha.

Annars har min hosta blivit bättre, och den här halsflussen känner jag inte av ett dugg. Men jag tar väl hela penicillinkuren ändå, så jag slipper få tillbaka bakterierna. Barnen är friska igen och på förskolan, ska hämta dem vid 3 och jobba till 8 ikväll. Well well. Snart är det helg och då ska jag hem till älskling och min familj.



För övrigt har jag dansabstinens.


Kommentarer
Postat av: sabina

vännen! <3 Bra att det är bättre nu!!! :)

2012-03-22 @ 12:47:21
URL: http://sabinasbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0