Fredag, barn, dans och allergi

Cello!
Det skulle stå Hello men autocorrect ville skriva cello. Och det var ju ett festligt sätt att börja ett inlägg!

Idag har jag och barnen busat, spelat mobilspel, sett på film och barnteve och målat. Eftersom det är fredag har jag hämtat dem tidigt från förskolan, och de brukar vara lite sega på fredagar. Eller ja, grabben i alla fall, lillan är det alltid full fart på! Så idag har vi bara varit hemma.

Igår var vi vid Olovslundsdammen, i lekparken. Kul att gå iväg nånstans, barnen är mycket för att bara vara hemma här i huset. Det kan bli lite långtråkigt...

På kvällen igår var jag iväg och dansade, och det var så jävla skitkul som vanligt! Finns det nåt bättre? Tveksamt! Var dock fundersam först på om jag skulle träna eller inte, har fått sån himla pollen/whateverallergi! Hade nässelutslag över armarna och några i ansiktet och längs sidorna, huvudvärk, ögonbesvär och enorm hosta. Men allergi kan ju såklart inte hålla mig hemma, haha. Kanske var därför jag blev så dålig i onsdags också? Efter den svettigaste houseklassen ever var jag halvt död när akron började. Och jag glömmer ju alltid ta med nåt att äta emellan, så jag började bli matt och se stjärnor osv. Men jag fick ett äpple av Ivan och sen var det bra:)

Allergin är bättre idag iaf, har börjat ta antihistamin och nässelutslagen är nästan borta, har bara ett i varje handflata typ. Weird.

Nu ska jag däcka i soffan ett tag (några timmar... Hehe). Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0