Back to dancing

Idag är min sista dag på penicillin! Inte för att jag har känt av halsflussen ett dugg (om inte nässelutslagen berodde på den) men jag tog ändå en vilovecka från träningen förra veckan för det är farligt att träna med en infektion i kroppen. Och dessutom har jag fortfarande lite ont i magen som strålar ner i benet, vilket jag ska ringa um om och kolla upp. Men denna vecka har jag iaf börjat träna igen! Helt underbart.

Igår dansade jag jazz, en väldigt fin koreografi var det, till en väldigt lugn version av My heart is refusing me, och jag längtade hem och allt, så jag dansade såklart tårögd. Haha, känner ingen som har så lätt till tårar som jag!

Efter träningen skulle jag ta tunnelbanan hem. Brukar inte vara några som helst problem att åka direkt Medborgarplatsen-Alvik och sen bara byta till Nockebybanan, men igår var det nåt kaos. Väntade vid medis och till slut kom en t-bana mot Hötorget så jag hoppade på den. Vid Hötorget fick jag vänta igen på en t-bana som togs ur trafik vid Odenplan så där fick jag vänta igen innan det kom en mot Hässelby.

Och självklart hade alla som var på väg åt det hållet typ samlats upp vid Odenplan så när tåget mot Hässelby äntligen kom skulle ALLA på det. Stod intryckt i ett hörn bakom 15 spanska fjortistjejer som skrek till varandra på spanska om hur trångt det var och att folk knuffade på dem. Tog mig knappt ut ur tåget vid Alvik. Och där fick jag vänta igen. Kom väl hem vid kvart i elva, brukar vara hemma vid tio typ.

Idag funkade tågen, men dansen funkade mindre bra. Känns av att man varit borta från moderna i flera veckor. Hängde med riktigt dåligt. Modernt är svårt. Så mycket riktningar och ovanliga rörelser och grejer, haha.

Hoppas det går bättre imorgon, är riktigt taggad på house! Och akron ser jag också fram emot, kan nästan walkover bakåt utan support nu! Och handvolterna börjar väl åtminstone likna
handvolter litegrann.

Såg en humla idag förresten. Våååååår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0