Tusan också

Jag sov visst bort hela dagen. Attans. Jag som ville ut och gå. Det kan jag ju göra ändå, men det är inte lika kul i mörkret. Jaja. Jag ska ringa min moster och fråga om jag får komma och bo där i helgen. Det är alltid kul där.

Förresten har jag börjat med en ny grej för att jag inte orkar tänka negativa tankar om mig själv längre. Jag har försökt 57 gånger att bestämma mig för att äta bättre osv, och jag vet att vill man gå ner i vikt och så så måste man göra av med mer än man stoppar i sig. Ändå har jag misslyckats varje gång. Därför har jag tänkt många gånger att man borde skriva upp vad man äter.

Nu har jag laddat ner en app där man skriver allt man äter och allt man tränar, och så skriver man sina mål. Och så hjälper den till att räkna ut hur man ska nå målen. Man slipper räkna själv och hålla på.

Och tro inte att jag svälter mig nu eller nåt! Jag gör bara mer medvetna val om VAD jag äter. Jag äter NYTTIGARE, jag har absolut inte SLUTAT äta! Jag hoppas det här motiverar mig att hoppa över det där godiset jag kanske inte var så sugen på, och gör att jag kanske kommer ut på den där promenaden jag funderade på att ta.

Så, idag har jag ätit ägg och sallad till lunch och är proppmätt!

Hej svejs!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter ju som en jättebra app =) Vad heter den? Tänkte kolla om den finns för android också i så fall tar jag också hem den =)

Hälsa syrran och familjen om du åker dit <3

2012-01-06 @ 16:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0