Hej, här har ni mej

Jag vet att det har stått stilla här på bloggen ett par veckor. Men ska jag vara helt ärlig så hade jag faktiskt inte tänkt skriva nåt under den här tiden. Jag har varit ledig från allt, även från bloggande (inte från min Facebook, den har jag kollat minst 20 gånger om dagen som vanligt. Beroende - svar ja).

Men nu är jag tillbaka så nu kan jag berätta vad jag har haft för mig! Here it goes!

Den 22:a åkte jag alltså hem till Dalarna. Cityterminalen var inget att leka med två dagar före jul. Det gick i princip 3 bussar samtidigt till varje destination. Flera hundra människor stod och väntade på bussen till Dalarna. Ojojoj. Men hem kom jag! Och snö var det! Som slaskade bort lagom till jul naturligtvis.

Annars hade jag en underbar jul, jag träffade Sabina och vi hade superkul på kupolen, jag gjorde julgodis i makalösa mängder, firade julafton hos mamma, juldagen hos älskling och annandagen hos pappa. Fick massor av fina julklappar, bland annat pyjamas, dator, sockor, telefonladdare, armband och pengar.

Sen spenderade jag lata dagar hemma, träffade dagbarnen, och spenderade fler lata dagar hos älskling.

Nyår firades i Falun med ett härligt gäng, måste nog säga att det var bästa firandet på länge! Middag, dricka och dans, skitkul! Första gången jag var ute och dansade sen studenten (!). Alla rislyktor på faluhimlen vid midnatt var magiska.

Den första januari bar det av tillbaka hit till Stockholm. Som tur var följde älskling med och stannade ett par dagar, annars hade jag aldrig orkat åka hemifrån. Det kändes väldigt tungt faktiskt. Det har dock gått bra ändå, och känns bättre nu. Tror dock inte att jag kommer att bli kvar i Stockholm för alltid. Men ett tag till, absolut!

Och nu har jag jobbat denna vecka, åter till vardagen. Det känns okej. Imorgon är jag ju faktiskt ledig, och idag har jag jobbat typ en timme på morgonen, haha. Hjälpte dock till med barnen nu på kvällen med, litegrann i alla fall. Vi har varit iväg på finmiddag hos morföräldrarna och ätit räkor, lax, oxfilé, hasselbackspotatis, ris à la Malta ,choklad och kakor och druckit champagne och vin och pepparkakste. Vin är fortfarande inte gott, men resten var riktigt mumsigt!

Tur att jag var ute och gick en timme idag och gjorde av med lite energi! Gick en runda här i krokarna och kollade hur det ser ut överallt. Har bott här i fem månader och har inte riktigt koll än, haha. En del hus här är så over the top fräna och lyxiga och förmodligen dyra like hell. Eller vad sägs om en gigantisk femplansvilla i Stockholm? Eller en villa vid vattnet, med ett glasrum på taket? Jösses.

Nu sitter jag i alla fall i soffan igen, i min älskade nya flanellpyjamas och ser på hälsoresan. Imorgon får vi se vad som händer!

Godnatt och sånt!
Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0