Får man lov att vara lite frisk

Jag är sjuuuuk. Som omväxling. Denna gången är det luftrörskatarr, vilket konstaterades på Bromma närakut i fredags kväll när jag åkte dit för att jag hostade så jag kiknade, såg stjärnor och fick kräkreflexer. Kul!

Fick Coccillana-Etyfin utskrivet, hostmedicin med morfin. Den skriver de inte ut på min vårdcentral i Djurås så det var ju bra att jag var kvar i Stockholm då i alla fall. Det dumma är att inte ens den tar bort hostan. Det är annars den enda medicin som verkligen sägs hjälpa. Den gör dock så att jag tvärslocknar och kan sova på nätterna i alla fall, blir helt borta!

Var på vårdcentralen här i förrgår för att ta sänka, den var tydligen inte höjd. Fick andas in nåt luftrörsvidgande som gjorde mig matt och skakig. Men hostan blir ju inte bättre! Har ont i lungan. Men de säger iaf att det inte är lunginflammation. Hoppas jag är frisk till alla auditions. Älskling är också sjuk nu. Stackarn.. Stackars oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0