I'm back!

Nu har jag inte skrivit på över en vecka igen men jag antar att alla har fattat att så blir det ofta med min blogg, haha!

I alla fall så har jag varit ute på dansturné med Offroad och Toadz i alla skolor i Gagnefs kommun. Det var lika roligt som alltid! Det är så kul att dansa för små barn för de kan verkligen säga vad som helst, och på en föreställning var det en liten tjej längst fram som härmade ALLA rörelser vi gjorde med armarna. Och barnen verkade gilla superhjälte-temat.

Lite sorgligt känns det allt att det förmodligen var min sista uppvisning med Offroad, och min sista termin på MDG dansstudio där jag har dansat i 9 år liksom. Men ja, ibland går livet vidare helt enkelt! Är dock riktigt tacksam mot Stina-Kari som har lärt mig att dansa!

När vi ändå pratar om ...när jag ändå skriver om dans, så kan jag ju även berätta att igår så var jag i Karlstad på universitetet och gjorde audition till deras kurs "Dans, 60HP". Klockan 03.45 var det bara att glatt hoppa upp ur sängen (eller släpa sig upp, vilket kanske mer liknar det jag gjorde) och runt halv 5 åkte vi iväg mot Karlstad. Jag såg en igelkott på väg till bilen. Den var söt. Sen åkte vi förbi några lamm som var ännu sötare.

Halv åtta ungefär var vi framme vid universitetet, och audition började med lite uppvärmning och sen jazzdans. Det gick rätt bra tyckte jag. Men sen kom baletten. Vad fan gjorde jag? Haha, inte en aning. Stod där och såg glad ut, kickade lite med ett ben här och var där det skulle vara kickar och hoppade lite där det skulle vara hopp, försökte snurra åt rätt håll och på rätt ben medan läraren sa "an dehor" och "balancoir" osv. Har man inte dansat balett så har man inte! Sedan var det lunch, och sen modern/nutida dans. Den gick bättre men tror nog att jag såg GANSKA förvirrad ut. Det var jag också, och hade inte riktigt koll på ben och armar och riktningar. Improvisationen kändes dock bra, vi fick improvisera 2 minuter med inspiration från nån slags hårig gummiboll, och sen 2 minuter till utifrån en rubiks kub. Hmm! Kompositionen gick också bra tror jag. Och intevjun gick väl inte heller alltför dåligt. Bara att vänta några veckor nu då och se hur det gick!

Efter audition mötte jag upp pappa, som hade roat sig på stan och på golfbanan under tiden, fick en glass och så åkte vi hem. Och idag har jag sån FRUKTANSVÄRD träningsvärk i ryggen, nacken, halsen (!) och insidan av låren. Härligt!

Idag har jag letat studentklänning. Svårt! Och så har jag gått ett par promenader.
Tjabba!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0