blackout

Idag efter skolan var jag på kupolen med min kära mor för att leta studentklänning, och vad tror ni händer? Jo, åskan slår ut all el!

Vi var inne på SOLO och plötsligt blev det bara helt kolsvart! Usch vad rädd jag blev, för att inte tala om förvånad! Först var det helt tyst, sen hörde man "Oj..." överallt. Fortsatte man lyssna så hörde man bara "shit" "åskan" "men hallå" osv. Sen hörde vi expediten säga "Passa på nu och plocka på er och spring, det skulle jag ha gjort, haha!" Larmen funkade ju inte! Alla butiksägare stod och vaktade sina butiker eller schasade ut kunderna och vevade ner gallren.

Men så tändes nödbelysningen, så då såg man lite i alla fall, och efter en stund kom elen tillbaka :) Men ett tag hade vi inte ens täckning på mobilerna! Himla åskväder.

Hörde att det hade varit strömavbrott på skolan också och att ett fönster gick sönder av åskan. Läskigt!

Förresten KANSKE jag har hittat en student-outfit nu! Moahahaha.


(inte min bild, haha)



Kommentarer
Postat av: sabina

en student-outfit??? TELL MEEEEEEEE!!!! :D:D:D

2011-05-12 @ 17:29:16
URL: http://sabinasbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0