Ibland går det fort!

Jag kanske inte har berättat att jag inte har kommit in på någon utbildning till hösten? I alla fall, det har jag inte. Dansutbildningen i Falun lade de ner efter att jag hade varit på 3 auditions, pga för få sökande. Blev arg, men tänkte att jag kanske kommer in i Karlstad. Hade dock ingen lust att flytta dit, vilket det visade sig att jag inte behövde bekymra mig om för jag kom inte in där heller utan hamnade som reserv 7.
Vid det tillfället började jag fundera allvarligt på Stockholm. Det här var alltså typ 9 dagar sedan. Jag har suttit och bläddrat på arbetsförmedlingen efter jobb, främst caféjobb och liknande och hittade några jag tänkte söka. Jag började också fundera på att kanske ansöka om att bli barnflicka eller liknande.
Igår satt jag och kikade runt lite och till slut gjorde jag slag i saken och registrerade mig på en AuPair-förmedlingssida. Fyllde i min profil, kikade runt bland familjerna och gjorde intresseanmälan till en familj i Stockholm. Fem minuter senare fick jag ett mejl: Vi är intresserade. Hör av dig.
Så jag mejlade dem igår kväll, fick svar imorse och har nu redan pratat i telefon med familjen och bestämt träff nästa helg! Ibland går det riktigt snabbt! Nu är det bara att hoppas att vi trivs med varandra! I så fall flyttar jag snart till vår huvudstad :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0