Little weekend of Sälen!

I torsdags drog vi i Little Shop of Horrors-gänget iväg på en "hemlig" resa, en återträff kan man väl säga! Men tack vare packlistan vi fick, som bland annat innehöll "SkiPass" och "skidutrustning" så blev inte destinationen så hemlig trots allt.

Det bar alltså av mot LINDVALLEN i SÄLEN klockan 18.30 i torsdags kväll! När vi kom fram installerade vi oss i stugorna, som faktiskt var väldigt fina (särskilt våran som till skillnad från de andra hade platt-tv och nyrenoverat badrum). Efter det blev det lite tävlingar! Vi var nämligen indelade i 6 lag och tävlade under hela vistelsen.

Fredagen började också med tävlingar, fast utomhus den här gången. Det var kallt, -15 ca, men soligt och klart och jättefint väder. Trots det var det ingen som åkte skidor, för vi hade inte så mycket tid. Vi gick en promenad, hoppade och busade i snön, och sen bar det av ner till Sälen (byn) för ett zumbapass med Anna! Tyvärr kunde jag inte vara med pga min halsfluss, men det såg jättehärligt ut. Efter zumban tog vi oss tillbaka till Lindvallen och "Experium", deras stora upplevelsecenter där vi bowlade. Som vanligt var jag sämst av alla! Men det gör inget, haha. Middag åt vi på Food Court på Experium. Det var jättehäftigt för när man gick in fick man ett kort, och sen registrerade man allt man köpte på kortet och betalade när man gick ut. Väldigt praktiskt. Åt en pizza med salami, rödlök, oliver, soltorkade tomater, örter och vitlökssås - bland de godaste pizzorna jag har ätit!

På lördagen (igår) hade vi ingen tid att passa förrän klockan 14.15, så jag hyrde slalomutrustning och så tog vi oss upp i backen. Tyvärr kunde det inte ha varit sämre väder. Fjorton minusgrader, snö, extrem vind (knappt att man kunde stå uppe på fjället, och de stängde av stolliften) och dimma. Lite lurigt, men det var roligt ändå måste jag säga. Två år sen jag stod på ett par skidor sist, men det gick förvånansvärt bra! Åt lunch ute i backen och sen 14.15 fikade hela gänget tillsammans innan vi återigen gav oss av mot Experium och deras bad. Vi fick välja på äventyrsbad eller Sauna World. Funderade mycket men valde Sauna World till slut, och det är jag glad för! När vi kom in var det nämligen ett stort spa med en kneipp, tropiskt regn och isregn, varm källa, isvak, ångbastu, finsk bastu och en bastu som var som en blandning, calendarium (ett rum med varma mosaikbänkar), relaxrum och bar. Det var riktigt underbart. Efter några timmar där bar det av till On The Rocks Sportsbar där vi åt hamburgare tillsammans.

Idag hann vi inte med något mer än att packa och åka hem, men jag har haft en riktigt, riktigt rolig helg fast mitt lag inte vann ;) Och Sälen är fantastiskt. Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan man återvänder!

Det kommer nog lite bilder sen:)

Kommentarer
Postat av: Sabina

Låter som att du haft det super! Härligt vännen! Det behövde du ;D vi måste ses snart! I miss u :( <3

2011-01-16 @ 16:31:26
URL: http://sabinasbild.blogg.se/
Postat av: Sabina

Sv: tack!! :D kan vi ses nästa vecka? :)

2011-01-16 @ 16:41:11
URL: http://sabinasbild.blogg.se/
Postat av: Sabina

Sv: okej :D <3

2011-01-16 @ 16:46:58
URL: http://sabinasbild.blogg.se/
Postat av: sabina

sv: de ska jag göra! :)

2011-01-17 @ 20:39:15
URL: http://sabinasbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0