Akuten

Ja min halsfluss blev ju till ett lite större äventyr än väntat!
Som jag skrev innan så var jag till läkaren i fredags och fick diagnosen halsfluss och penicillin. Åkte hem, tog massor av värktabletter och gick och lade mig. Och det var en hemsk natt. Jag vaknade fem gånger av att jag hade så ont, och till slut gick jag in och lade mig hos mamma (haha). Spenderade sedan hela dagen med att gråta och spotta eftersom att jag inte kunde svälja över huvudtaget. Det enda som var möjligt att få ner var ett par skedar iskall glass, som bedövade lite. Inte ens vatten funkade.
Och till slut bar det av till akuten. Usch det var så hemskt när vi satt där och väntade på min tur vid receptionen, det kom in en pappa bärandes på en liten kille som inte kan ha varit mer än tre år. Han grät och grät och grät, hade brutit handen. Han fick gå före alla. Bra. Så det ska vara! När det blev min tur så skickade de oss bara därifrån, upp till avd. 45 där de hade jour för öron-näsa-hals. Så fick jag sitta i väntrummet där istället. Så fick jag komma in till doktorn och så blev jag inlagd.
Fick ett alldeles eget rum, som jag inte fick lämna eftersom jag var "infekterad". Hade i alla fall tv som tur var. Fick en sjukhusskjorta, massa smärtstillande, starkare penicillindropp rakt i blodet och även glukosdropp för att jag inte kunde äta/dricka. Och det gick bra, fram tills imorse när jag skulle få min tredje påse penicillindropp. Plötsligt började det droppa jättefort så att jag fick ont i handen där droppet går in, så jag plingade på signalklockan så att de kom och fixade det. Och sen efter typ 5 minuter så fick jag så vansinnigt ont i magen. Helt galet, bara låg och vred mig och skrek, så jag fick plinga igen och då tog de bort droppet. Tålde det tydligen inte längre (?). Så nu har jag fått annat penicillin utskrivet, och mer smärtstillande. Och så fick jag åka hem vid två, har blivit lite bättre och kan dricka och äta lite i alla fall. Så nu blir jag nog frisk snart! Känns superskönt kan jag lova.
Ser fram emot "hemliga resan" med musikalgänget på torsdag-söndag, även om jag kommer att få ta det jättelugnt så ska det bli roligt ändå:)






Tjabba!


Kommentarer
Postat av: carolinhe med H

Fyfan vad jobbigt, minns när jag hade halsfluss, fick oxå åka upp till akuten som tur är behövde jag inte läggas in men fick starkare tabletter och så. Kunde heller inte svälja och fick bara i sig lite glass ;o

2011-01-09 @ 16:58:10
URL: http://carolinhes.nu
Postat av: sabina

usch!! Bra att du mår bättre nu vännen <3

Lova att ta det lugnt och inte dansa för mkt så att du bli sjuk igen! :) <3 hihi. Krya på dig :) <3 Puss!

2011-01-09 @ 17:42:08
URL: http://sabinasbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0