vardag

Det rullar på här i Nockeby!
Igår och idag har montessoripedagogen också varit här och tagit hand om barnen. Det går bra och barnen lär känna mig mer och mer. Och jag dem såklart.
Igår var jag in till stan en sväng för att komma ifrån, ska ju bara jobba 25h/veckan och jobbar man heldagar blir det mycket mer. Jag tittade mest runt och handlade lite saker jag behöver. Hittade bland annat en jättebra takeaway-mugg i porslin med silikonlock som jag kan ha te i när jag är ute med barnen i nån lekpark och så. Praktiskt!
Imorgon ska jag åka in igen. Det är jättebra för förutom mina fickpengar/lön jag får av familjen varje månad så köper de mig ett sl-kort varje månad. Man tar sig lätt in till stan också, bara ett par hundra meter till tågstationen, tio minuter med Nockebybanan och en kvart med t-bana så är man framme vid centralen. Jag ska fixa ett bibliotekskort tänkte jag, kan vara bra att ha. Så ska jag kolla upp var Danscenter ligger, som jag kommer att dansa på i år. Planerar att dansa house, jazz/simsonjazz (har inte bestämt mig än) och modern/nutida dans den här terminen. Tänkte kolla upp vad det kostar med ett terminskort på någon simhall också, kan vara bra ifall man vill gå och simma medan barnen är på förskolan. De ska skolas in nästa vecka.
Imorgon kommer mormor och morfar (ungarnas alltså) och tar hand om dem.
Börjar få in en vardagskänsla här, men saknar familj och vänner och Johan hemma i Dalarna. Men det finns ju helger :)

puss!

Kommentarer
Postat av: Sabina

Vad härligt att höra att de går bra! Hoppas du hittar ngn simhall o dansgrej nu då! :D Och vi saknar dig med! <3

2011-08-11 @ 21:15:44
URL: http://sabinasbild.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Roligt Lisa att få följa dig där borta :)

Ha det så gott o ungarna kommer att älska dig om de inte redan gör det !

Ha det gott, kram Britt Inger

2011-08-12 @ 07:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0