Modernt

Igår gick jättebra, hade bara barnen i ca två timmar, och de var så snälla och goa så. R var jättegrinig dock, hade sovit för lite. Hon vaknar ofta efter en timme, men ger man henne nappen så brukar hon somna om. Det vet nog inte dagispersonalen dock. Hon slängde en porslinsskål i golvet vid middagen också, och jag blev lättad att den inte gick sönder. Sen slängde hon den i golvet igen och då gick den sönder. Suck. Sen fick jag städa köket också.

Var in till DC igen igår kväll, och gick på första modern/nutida dans-klassen för terminen. Lektionen började bra, med massage, haha. Sen körde vi mest impro hela lektionen. Bra, för då lär man sig verkligen hur kroppen rör sig och funkar. Och de flesta dansutbildningarna brukar ha impro-test på audition, så det är superbra att få träna lite.

Tänkte på en sak igår dock, i omklädningsrummet. Nåt som jag har tänkt på många gånger. Varför har killar och tjejer skilda omklädningrum? Jo, förmodligen för att man inte ska titta på varandra. Men om det är någon tjej som är lesbisk då? Eller nån kille som är bög? De kan ju titta hur mycket de vill, haha. Fast det vore fett elakt att tvinga lesbiska tjejer att byta om med killarna och bögar att byta om med tjejerna. Haha, bara en av mina många märkliga funderingar.

Aja, idag ska jag gå och handla blöjor. Börjar känna mig som en mamma/hemmafru. Börjar få in lite rutiner och börjar bli accepterad av en viss liten herre. Och dessutom börjar jag känna att jag kan säga ifrån ordentligt åt dem, var lite osäker i början.

Ikväll ska jag ha barnen i typ 1½ timme, sen åka till DC igen och ta första houseklassen! Längtar.


BouncE dansar house på BouncE Live!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0