Jävla dag (men nu mår jag perfekt)

Äntligen sitter jag hemma hos älsklingen min igen! Fy fan vilken resa det blev. Börjar med att jag skyndar mig mot spårvagnshållplatsen med axelväska och en stor plastkasse i ena handen. Och min termos-takeaway-mugg med nästan kokande te i andra handen. Självklart spiller jag 90-gradigt te över handen när jag skuttar ner från trottoaren och utbrister högt "AJ det där gjorde jävligt ont!". Fortsätter sen med "neeeej jag ville hinna med" när jag hör spårvagnen åka därifrån utan mig. Dessutom regnar det. Aha, okej, då får jag väl vänta 10 minuter på nästa spårvagn då. Tar en metrotidning så länge, väntar och kommer så småningom fram till Alvik,byter till t-banan. Allt är okej. Men. När jag kommer fram till Hötorget är vagnen så skitfull att man knappt kommer ut. Går genom regnet till hötorgshallen för jag har ingen ledig hand att hålla paraplyet med. Handlar och går tillbaka ner i t-banan som nu är ännu fullare. Står inklämd mot dörren och håller krampaktigt i min väska med plånbok och såna viktiga saker. Kommer in på centralen efter att ha tagit mig igenom en folksamling och vad väntar mig där om inte en informationstavla som säger att mitt tåg är försenat en timme. Heja SJ! sen ska jag gå på toa men har inga mynt så jag måste ta ut pengar. I första automaten jag provar kan man bara ta ut 500kr och jag vill inte ta ut mer än nödvändigt så jag provar en annan automat. En miljard människor i kö såklart. Men jag har ju tid... Sen ska jag växla min hundring, men då kan inte maskinen växla större sedlar än 50-lappar, så då måste jag först köpa nåt så att jag får en 50-lapp. Köper yoghurt. Växlar, går på toa. Kollar infotavlan, nu är tåget bara en halvtimme sent. Bra! Köper en svindyr hamburgare som jag trodde skulle vara billig. Fan, nu är tåget 35 min sent. Köper dricka. 50 min sent. Går så småningom till perrongen. Då byter de spår på tåget, för andra gången. Kliver på till sist i vad jag tror är vagn 16 (det står sju på den men 16 finns inte och nån sa att vagn 6 är 15). Fulaste vagnen såklart, en gammal reservvagn. Men nu är vi iaf på väg! (en timme sent ändå). Efter ett tag stannar tåget och i högtalarna hörs "vi stannar här i 6-7 minuter för ett tågmöte". Woho. Två tågmöten till hinner vi med innan tåget ÄNTLIGEN kommer fram till Borlänge. 21.45. Skulle ha kommit fram 20.09. Till saken hör att jag egentligen skulle ha åkt med ett tåg som kom fram 22.09 men lyckades efter krångel boka om till ett två timmar tidigare tåg. Värt! Men! Nu är jag äntligen hos min älskade pojkvän och myser och nu är klockan ett på natten och vi ska äta glass och se på hitta Nemo. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0