Jag är så trött

Somnade efter elva igår och vaknade innan sju idag. Jag är så trött så jag tror jag ska sova lite nu medan barnen är på förskolan. Sen ska jag handla, ta hand om barnen ett par timmar, laga mat och dansa.

På tal om dansen så såg jag massa uteliggare på väg hem från dansen igår kväll och jag blir så illa berörd. Visst, vissa får skylla sig själva för att de har satt sig i den knipan. Men andra har bara hamnat snett i livet, och dem tycker jag synd om. Särskilt äldre uteliggare. Är man ung har man alltid chansen att ta sig upp på fötterna igen, men när man ser en hemlös i 70-års åldern så vet man liksom att de kommer förmodligen att leva sådär tills de dör. På gatan. Ensamma. Fan vad hemskt.


Kommentarer
Postat av: sabina

Härligt att du börjat dansa igen! :)



Usch.. hemskt att det ska behöva vara på det viset :/



2011-08-30 @ 15:02:47
URL: http://sabinasbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0