Inflyttad!

Hejsan svejsan!
Idag har jag gjort min första dag som barnflicka hos en jättehärlig familj i Stockholm. Barnen är riktiga solstrålar och har redan funnit sig med mig, även om killen är lite fundersam över varför jag äter här och inte åker hem på kvällarna utan sover i deras källare. Dagen har vi spenderat i lekrummet, i parken och ute på gården. Barnens farmor har också varit här för att jag inte skulle vara ensam med barnen min första dag. Dessutom har de en montessoripedagog anställd som är här tisdag till torsdag augusti ut. Sen ska ju barnen så småningom börja på dagis så då kommer jag att vara ledig mellan 9 och 14 varje dag.
De är så söta och snälla! Både barnen och föräldrarna. Jag känner mig verkligen välkommen.
Jag flyttade in igår kväll, och det känns redan som att jag har bott här en vecka. Mitt rum är underbart. Det ligger i källarplanet, och har en murad vägg och lyktor och trätak och en fantastisk dörr. Jag älskar det! Har även en egen toalett på "min" våning. Huset är gigantiskt och har två våningar, källarplan och vind. Och gården är också helt fantastisk.
Man kan väl säga att jag trivs (det kan ju ändras men i alla fall än så länge)!
Skriver mer snart!
Puss


Kommentarer
Postat av: Sabina

Göttttttt!! :D <3

2011-08-08 @ 20:47:31
URL: http://sabinasbild.blogg.se/
Postat av: Emma

inte alls avis på att du bor i källaren, (och i sverige) kommer själv få bo högst upp där det antingen är en bastu eller en iglo i belgien

2011-08-08 @ 21:07:49
URL: http://emmabl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0