Hemma?

Nu är helgen över för den här gången, är tillbaka i Nockeby igen. Det var skönt att få komma "hem" ett par dagar, först hem till älskling och sen hem till mamma.

Har mest tagit det lugnt i helgen och myst(tankat kramar!). Sett på film med min Johan, lagat mat och tagit det lugnt. Skönt! Vi hann även med att gå och se på ett bröllop, ett av mammas dagbarns föräldrar gifte sig. Jättefint var det!

Resan tillbaka hit krånglade inte alls lika mycket som resan hem, och skönt är väl det. Man undrar ju hur SJ ska klara den här vintern. Börjar faktiskt bli trött på dem nu (har ändå haft större tålamod än många andra. Faktiskt!)och funderar på att åka med Swebus nästa gång istället. Tar kanske lite längre tid, men det kanske man sparar in om man slipper förseningar, stopp och haverier...

Imorgon väntar ännu en lång dag med inskolning på förskolan, så nu ska jag hoppa ner i sängen och försöka sova. Godnatt!

(Ska förresten försöka få in lite mer bilder på bloggen så småningom så att den inte ser lika tråkig ut, haha! Ni kan få en bild på mig i höstlöven för snart ett år sen så länge. Usch att det redan är höst igen... Aja, godnatt!)




Kommentarer
Postat av: Mamma

Haha, jag läste detta igår måndag. Och såg bilden.

Idag tisdag, säger ett av barnen plötsligt när han sitter och gungar:

- Det var en massa löv där i en hög.

- Ja, sa jag, det var det på hösten.

- Ja och vi grävde löven med spadar och så gömde vi oss i löven.

- Det gjorde ni, jag kunde nästan inte se er då!

- Och Lisa också, vi gömde Lisa i löven också!!



Detta har vi inte pratat om sen i julas när vi tittade igenom alla bilder för att bränna till det barn som slutade hos oss.

Sammanträffande eller telepati?!

2011-08-23 @ 20:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0