Bra dag trots allt

J Hade varit lite ledsen på förskolan idag, och man blir så arg på dem när man säger att de MÅSTE ringa om det är någonting, eftersom att J hade ett sånt helvete på förra dagiset. Och så ringer de inte ändå. Det får inte bli samma sak igen för då kommer han aldrig vilja börja på något nytt mer. Så imorgon får vi se om han överhuvudtaget går med på att gå dit, annars får jag väl stanna hemma med dem och försöka igen på måndag med en kortare dag. "Vi går dit och tittar lite i alla fall" verkar funka för att få honom utanför grinden, sen när han väl har kommit igång att leka flyter det ju på.

Efter att de kom hem har det gått jättebra, vi åt mellis och strax innan BL slutade jobba somnade J framför Playhouse Disney. Väckte honom och satt med honom i knät (!) ett tag tills han vaknade till tillräckligt för att fortsätta se på tv medan jag lagade mat och R bråkade, sen åt vi lite middag. Fast det var väl egentligen bara jag som åt. De andra petade lite på maten/hällde ris på golvet/kastade skålen i golvet/vred sig runt runt på stolen/sprang ifrån.

Sen har vi varit ute och lekt, men idag behövde jag inte vara bilmekaniker. Fick bli helikopterpilot istället. J har en propeller som man fäster en ballong på och kastar upp så flyger den. Visade honom att det blir rätt kul även utan propellern (Vadåå, den var krånglig så jag ville slippa den), för då när man släpper ballongen så flyger den också iväg och låter. Oj va han skrattade! "Åh vad glad jag blir!" sa han och när han blev trött ville han komma och sitta i knät ett tag (!). Tror han accepterar mig ganska bra i alla fall.

Så idag känner jag mig lyckad. Det går upp och ner det där, ibland vet jag inte alls hur det här ska gå och känner mig värdelös och inte alls gillad eller omtyckt, och ibland har jag underbara dagar. Man kan ju inte gnälla på att jobbet är enformigt i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill de verkligen att dagis ska ringa så fort han är lite ledsen?! Lite motgångar måste ju alla lära sig acceptera... OK att ringa om det har hänt nåt särskilt eller om man är fruktansvärt ledsen och upprörd men att ringa för varje liten gråt, det funkar ju inte. Då vet han ju att piper han lite får han gå hem, och det är väl inte meningen?

2011-08-25 @ 19:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0