10 dagar

I tio dagar har jag varit här nu, börjar finna mig till rätta och så vidare. Har inte riktigt tillgång till internet än, men får låna pappans laptop med nåt chip i ibland och ibland lånar jag dator på Stadsbiblioteket vid Odenplan (Jävlar vilket bibliotek förresten! När man är van vid Djurås bibliotek liksom). Det är därför jag inte skriver varje dag!

I helgen har jag varit jättesjuk. Råkade ut för nån extrem förkylning när jag kom hit, nya baciller att vänja sig vid antar jag. Har nästan hostat sår i halsen, sved till och med när jag drack vatten ett tag (ett tips om man har sveda/sår i halsen: mjölk är lättare att dricka än vatten. En läxa som halsfluss och körtelfeber har lärt mig) och snorar som tusan. Huvudet har kännts som cement i flera dagar. Men nu börjar jag bli bättre!

I lördags var vi in till Söder och åt glass, lekte på Nytorget, såg vart de hade bott förut och hälsade på barnens mormor och morfar, och i söndags var jag och mamman på IKEA och handlade lite till mitt rum. Fick ett skrivbord till datorn, en ny garderob oh lite blommor och ljus och filt och sånt så nu är det fint nere i rummet. Det är lite svårt när jag är kvar här över helgen att dra gränsen mellan jobb/ledighet, eftersom jag i princip "bor på mitt jobb". Likadant är det ju också när jag slutar jobba på kvällarna när föräldrarna kommer hem. Kan ju liksom inte förbjuda barnen att vara med mig för att jag är ledig! Det är lite krångligt.

Jag är just nu i invänjningsfasen, och har kommit till längta-hem-stadiet. Det är inte så att jag inte trivs, det är bara en stor omställning och många frågor som dyker upp. Man saknar vanorna man hade hemma liksom, innan man har hittat nya. Lite jobbit ibland, och det är klart att man har lite hemlängtan vissa stunder, men jag känner mig väldigt välkommen och så vidare.

Imorgon ska barnen börja förskolan. Eller ja, inskolningen börjar imorgon. Tredagarsinskolning kör de med, sen ska barnen kunna vara där själva. Låter helt galet enligt mig. Tur att barnen har fått fuska lite och hälsat på mycket på förskolan med montessoripedagogen som har tagit hand om dem! Jag hoppas att de trivs.

Och så har jag bokat tågbiljetter hem och tillbaka hit i helgen. På fredag får jag träffa min älskling igen och på lördag min familj. Trevligt!

Det var allt för denna gången

Kommentarer
Postat av: Sabina

Din hemlängtan kommer gå över vännen! :) O så kommer du ju o hälsar på så du klarar det galant! :D



Hoppas internet grejset ordnar sig snart! Puss <3

2011-08-17 @ 21:26:57
URL: http://sabinasbild.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ta några djupa andetag, repa mod och fråga om det du är osäker på. De vill ju att du ska ta hand om barnen så bra som möjligt och då måste du ju också få veta hur du ska hantera olika situationer.

Och frågar de vad du tycker och vill så berätta det!! De vill inte bara ha ett "allt är ok"-svar utan vill ju göra det så bra som möjligt för dej. Det hjälper ingen att gå och undra och inget säga.

Du fixar det <3

2011-08-17 @ 21:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0